söndag 21 september 2008

Eskil




Igår eftermiddag var jag ute och fotade lite.
Fick jättefina bilder på Eskil tycker jag.
Eskil är allas favorit i stallet! Han bara skriker efter värme, ömhet och kärlek!
Pratar gör han också.... Oftast säger han: ta upp mig! gosa med mig! se mig!
När man klappar honom så spinner han ljudligt och det börjar droppa (rinna!) dreggel från honom. Man kan bara inte göra annat än att älska Eskil.
Han hade tur att få komma hit. Min kompis jobbade ett tag på en kyrkogård i Göteborg. Där hittade hon en pipande liten kattunge i buskarna, och det var Eskil! Hon satte upp lappar och frågade folk, men ingen ville kännas vid en gul liten kattunge!
Som tur var slutade sagan lyckligt, han fick komma till oss...

1 kommentar:

Anne sa...

...Behöver inte Eskil en kompis..?
Sture tycker det är dax att flytta hemifrån nämligen..;)