söndag 9 november 2008

Söndag.


Nu har det börjat regna... Sitter inne och läser lite hästannonser och annat.
Det finns så många trevliga hästraser så jag vet inte riktigt vad jag vill ha.
Vill ha en tålig lite grövre hästras men ändå inte för tungriden. Grov men av smäckrare modell, om ni förstår.
Är lite inne på Haflinger, fjording, tinker, eller gärna en korsning.
Kan även tänka mig någon ponny ras, kanske någon övervuxen. Den får gärna vara runt 150 i mkh. Nåja jag har tid på mig , vill ju hitta den rätta!
Idag har pappa, lillebror och jag varit hos farmor och farfar. Där firade vi fars dag, med två! goda tårtor.
Igår var lilasyster här, hon red på Indra och sedan åt vi mat, kollade på bollibompa och lite allt möjligt. Har inte sett på "dagens barnprogram" förut, men jag måste säga att det var bättre förr när jag var liten. Inget kan väl vara bättre än bla: Fem myror..., dr snuggels, lillsrumpa och syster Yster m.f?.

Min rara sambo är i Söderköping denna helgen och hälsar på sin bror med familj.
Han kommer nog snart hem..
Jag skulle egentligen åkt med min kära arbetskollega på en tur till skåne och Klippans Yllefabrik i helgen men tyvärr ligger hon hemma i värsta förkylningen. Krya på dig Ullis, vi får åka en annan gång! Det är tydligen förkylningstider nu! Hoppas, hoppas jag klarar mig... Får ta på mig rejält med kläder när jag går ner till stallet sen, så jag inte blir sjuk. (oj, nu lät jag gammal!)Jag har lovat att ta in alla hästarna idag, och vädret är ju inte det bästa. Regn och blåst! De vill säkert in tidigare.
Helgen har annars varit lugn och skön. Shoppade lite kläder i lördags och har bara gjort trevliga saker.. Skönt att vara själv ibland och bara pyssla med roliga saker, något man inte har kunnat på länge, pga vårt husbygge! Men nu är det ju nästan klart och man kan börja njuta och inte ha den där pressen på sig att få allt klart så snabbt som möjligt. Ja det är en skön känsla!
Ska bli mycket roligt att få fira jul, pynta, baka m.m i sitt nya hus i jul.
Det känns speciellt!

Inga kommentarer: