söndag 12 oktober 2008

Fin höstdag!





Idag åkte sambon iväg till Dalsland. Han och några arbetskamrater ska ut på älgjakt i några dagar... så jag och katten får klara oss själva! Rätt skönt faktiskt... Får man tycka så? men det är ju bra att få längta efter varandra åxå...
Själv så åkte jag ut till mina småsyskon! Gick med lillasyster när hon red, vädret var toppen. Höstfärgerna är som vackrast nu, illgula och röda blad... knallblå himmel, det får man positiv energi av! (fast jag var rätt trött när jag kom hem, måste vara havsluften.. är inte van vid den..)
När jag kom hem så åt jag gårdagens rester, och sen ut i stallet.
Marita hade köpt en knallrosa diskborste, men den matchade inte med min röda handduk jag hängt upp brevid handfatet.. åt detta hade vi väldigt kul! ja, vi roar oss väldigt lätt i stallet! Men idag fick vi tråkiga nyheter.. lilla shettisen Mary kommer att flytta 29 nov. Hennes ägare har köpt hus och får för långt att åka till vårt stall. Undrar om Stuart blir ledsen... Han har ju tagit hand om Mary så bra när hon som litet föl kom hit förra vintern. Ja, och jag blir ensam shettistant igen....

1 kommentar:

Anne sa...

...Vilken fusskis...Semester ett par dagar, från den rara sambon. Iof så slipper ni kanske att fundera över vem som ska ha datorn..;)
Dessutom för det ju något gott med sig, älgkött, mummsfillibabba..
Det är ju något jag inte kommer få i år då jag inte har någon älgjagande pappa längre..:(

Syns mon...