lördag 11 oktober 2008

Stuart!





Så blev det lördag kväll.. Har precis ätit en god middag som min rara sambo lagade.
Det blev älgkött med ugnsgrillade potatisar och olika rotfrukter(Tack till våra kära vänner i skåneland för receptet!), harico verts och en löksås! Min rara sambo brukar laga maten hemma, jag kan inte.. eller jag kan bara laga storköksmat! Det blir konstigt nog svårare ju mindre portioner jag ska göra...
Yrkesskada kanske....?
På dagen har vi hunnit med att handla och dricka elva kaffe hos farmor och farfar. Vi köpte wienerkammar och överraskade dem. Oj så glada de blev!
Jag har även varit i stallet( som alltid varje dag!) Indra hade blivit riden på morgonen av sin duktiga hästskötare! så då tog jag och Stuart en promenad bortåt vägarna! Han var pigg och glad min gamle man! Tänk att han är 25 år... Nästa år har jag haft honom i 20 år! Min goa Stuart... Lärde mig rida på honom, och trots att han var riktigt envis så gav jag aldrig upp.. jag var envisare...
Han kunde gå några meter, stanna,backa och lägga sig ner... och satt jag kvar då så började han rulla sig.. men som sakt jag var envisare och vann! Många härliga år har vi haft nu... och jag hoppas det blir många fler.... För shettisar är kända för att bli riktigt gamla! Skulle kunna skriva en hel bok om Stuart och allt han hittat på genom åren.. men det får bli en annan gång kanske...
Trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha..jasså din sambo lagar maten hemma...jag skall prova det argumentet här hemma med
/Linda