fredag 31 oktober 2008

Kyckling på fredag!


Var det inte nån reklam där de sjöng "kyckling på fredag det enda jag vill ha" ?
Kyckling hade jag på matsedeln idag iallafall. Grillad kycklingklubba, ris, banan-curry-sås och kokt broccoli. Såsen är en stor favorit! Kan faktiskt skriva ut det goda receptet här, ifall någon vill prova(smakar nästan som godis!):
Mixa banan, mango chutney, äpplemos och curry. Blanda det sedan med creme fraiche och matlagningsyoghurt. Smaka av med salt och peppar.
På jobbet vill de gärna blanda i russin, men det vet jag inte hur det smakar...

Annars så har vi gjort våran vanliga inköpsrunda på maxi, men även varit på granngården och köpt hackad lusern till Stuart. Det tycker han är smaskigt, och det är bra för honom att äta nu när han är en gammal man!
Stallsysslorna gick ganska fort idag. Lät dem få vilodag.
Känns att vintern är på väg nu, luften är kall och mössan har fått åka på!
Mysigt att komma in, tända ljus och kura in sig i filten i soffan..
Imorgon åker vi till kyrkogården och tänder ljus. Det brukar vara mycket vackert där!
Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Ulrik sa...

Vad ska det vara för proportioner i currysåsen? Och ska den va varm eller kall?

Anne sa...

...visst är den god, med russin. Världens goaste..!!!

Anonym sa...

Såsen är kall. Jag har ju bara storköksrecept, men minsta mängden jag kan skriva är:
2bananer
1/2dl äpplemos
nästan 1dl mango chutney
nästan 1/2 dl curry
1/2liter yoghurt
5dl creme fraiche
Man får nog testa sig fram om man vill ha en mindre mängd..
eller bjuda massa folk på middag!