tisdag 21 oktober 2008

Runda(men vackra) Shettisar!




Känner att jag måste skriva av mig lite irritation!
Är så himla trött på att folk kommenterar hur tjocka/runda mina shettisar är!
Kan först tala om för den som inte vet,att det är enormt svårt att få en shettis i normalhull!
Det ligger i en shetlandsponnys natur att äta så mycket det bara går hela sommaren för att kunna klara sig genom den hårda vintern på shetlandsöarna. (Där de kommer ifrån) Här i sverige har vi nog alldeles för bra gräs, för de blir tjocka på ingenting! Nåja, idag var jag ute med "köttbullen" Indra och körde. Då mötte vi en "granne" med häst som slängde ur sig: Vad rund hon är! Gaaaa! Jag vet det! Tyvärr så gick hon upp aldeles för många kilo i sommras när vi avmaskade och hon blev tvungen att byta hage. Får iallafall glädjas åt att hon var jättesnygg på utställningen i augusti. Hon fick 39p, vilket känns jättekul. Tänker visa henne till våren igen och då hoppas på guld (40p el. mer..) Men då måste hon gå ner.. vilket jag kämpar med nu! men då vill jag inte få dessa kommentarer! Förstår inte varför vissa måste kommentera allt... Jag brukar iallafall inte kommentera andras hästar /djur negativt. Häromdan var det tom en som frågade om Stuart är dräktig!
Nej han är gammal och har en "gubbmage"!!. Han får se ut så när han är 25år och inte lägger på sig på rätt ställe! Trött blir man ... Fast egentligen borde jag inte bry mig. De kanske bara är avundsjuka på mina vackra, söta, fina shettisar som är hållbara, friska, lugna och går att köra med vagn! Ja så är det nog, och nu känns det bättre. Nu lovar jag att inte gnälla mer.... tror jag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, dom är bara avundsjuka. Janten finns även bland hästägare :) Det ska bli kul att se en blågul rosett efter nästa utställning!

/Peter

Anonym sa...

...Tur att du jobbar med lyckligt ovetande människor. Jag har alltid trott att de är så Shettisar ska se ut...

GISSA VAD JAG FICK AV MIN MAKE NÄR HAN KOM HEM I DAG..!!???!!!

Anni sa...

Ja shettisar ska vara lite runda men helst inte för tjocka!
Fast det fattar inte alla.. suck!

Om du är den jag tror så :
JAAAAA! VAD ROLIGT! Kan du åka på safari nu?
Berätta imorgon! Du är sen va?