torsdag 30 oktober 2008

Illekum!


Drömde i natt om min älskade lilla häst Illekum. Det är nu tre år sedan jag var tvungen att ta beslutet om att låta han fara till de evigt gröna ängarna!
Han blev 28 år och vi hade 15 härliga år ihop.Det känns så konstigt att fortfarande ha drömmar om honom. Jag drömmer oftast att han finns kvar i stallet och att jag tänker rida en tur. Saknar honom mycket. I början kände jag att jag aldrig skulle kunna hitta en häst igen som Illekum.... men nu börjar jag faktiskt längta efter en stor häst igen och att kunna rida. Älskar mina små shettisar och att köra, men saknar ridningen. Särskilt alla långa ridturer ut i naturen man gjorde ihop med kompisarna. Nåja jag hoppas nog kunna hitta en ridhäst igen så småningom.
Har inte så bråttom.. vill verkligen hitta rätt! Har insett att jag aldrig får en häst som Illekum igen, men kanske en annan, som är bra på sitt sätt....

1 kommentar:

Anne sa...

Skynda långsamt...man vet när man träffar den rätta... eller hur.. ;)